Wednesday, January 19, 2011

Lempoyang Pengubat Kanser?

Semalam terbaca di Berita Harian tentang tajuk di atas. Boleh baca artikel tersebut di SINI.

Tuptup si MIO buat komen kat n3 semalam pasal artikel tu. Saya pun dah terdetik benda yang sama. Sebab saya kan memang taksub dengan itu lempoyang. Pernah buat entri pasal sambal-lempoyang.

Jadik kiranya tak sesia lah mak saya ajor kami adik-beradik makan lempoyang sejak dari dulu lagi. Kalo masa berpantang, memang sambal lempoyang ni lah jadik lauk tambahan untuk saya. Memang bagus untuk keluarkan angin-angin dalam badan. Yang saya tahu khasiatnya menurut mak saya memang bagus untuk sistem peranakan perempuan, juga bagus untuk panaskan badan.. sebab lempoyang nih pun suku-sakat halia jugak. Rupanya ada kebaikan yang lain jugak. Baguslah UPM dah discover.. so lepas nih meh kite semua pakat-pakat makan lempoyang.

Ada sesape yang nak saya supply anak pokok lempoyang? Wah boleh buat bisnes nih... hahahahhaaaa.... :D



1 comment:

TopsyTurvyMum said...

Nyahh..eksport ke sini la..
Jutawan CIB nanti...ewahh!

Aku penah makan dlm pantang jer...sedap gak buat ulam:)