Thursday, December 16, 2010

She Is Ready To Go....

Yesterday was her first art class. She was so excited to go and have fun there... :)

My little princess, Aina...




Sebagaimana yang saya nyatakan semalam, saya telah mendaftarkan Aina di Global Art Class di Seri Alam. Dah lama sebenarnya saya survey tentang art class untuk Aina nih, tapi asik bertangguh je nak daftarkan dia.

Akhirnya Isnin lepas, saya gigihkan jugak diri untuk mendaftarkan dia ke sana... :)

Why art class??? Kenapa ye??? Sebab saya nak dia join sesuatu yang menyeronokkan. Dia sangat suka mewarna. Budak-budak dan kaler... memang sinonim kan? Ada ke budak yang tak suka kaler? Alang-alang dia tengah excited mewarna, kenapa tak saya hantar dia untuk belajar mewarna dengan kaedah yang betul. Harapan saya semestinya supaya dia tak lah mewarisi DNA saya yang sangat buta seni.. kasihan sungguh kalo melihat hasil seni saya zaman sekolah dulu. Sungguh terlampau... :(
Lagipun mengikut apa yang saya baca, art class akan dapat membantu anak mengembangkan kreativitinya dan melatihnya lebih berdisiplin.

Art class ni bukanlah semata belajar mewarna je.. ada jugak handicraft (clay-art) sebulan sekali. Untuk peringkat usia Aina, mula-mula akan diajar menguasai teknik mewarna menggunakan pensil warna.. kemudian bila dah master, baru guna crayon dan seterusnya belajar melukis, juga menguasai pastel colour. Step by step... Apapun kelasnya tak stress.. enjoy je.. :)

Semalam kelas pertama Aina. Saya sangat excited bila mendengar komen teacher Aina. Sesuatu yang saya tak sangka-sangka, yang mungkin saya sebagai ibu Aina pun terlepas pandang...

Mau lihat hasil kerja Aina yang pertama??????????



*


*


*


*
Taraaaaaaaaaaaaa......


Tengok dua bijik epal tu. Kedua-duanya Aina yang kaler.

Komen teacher Aina ... "She is so unique!!!"
Mula-mula epal yang pertama dia hanya beri Aina warna merah dan minta Aina warnakan satu arah dan tidak keluar dari garisan.. ok... done!
Epal kedua dia beri Aina kesemua pensil warna dan minta Aina sambungkan dotted-lines, kemudian warnakan macam epal pertama. Tapi Aina nak warnakan epal itu warna-warni. Kata teacher tu, dia belum pernah jumpa budak yang tetap warnakan gambar apple colourful macam tu. Ok colourful... tapi Aina gunakan kesemua 36 warna yang ada satu-persatu dan mengikut aturan kedudukan pensil warna itu dari kiri ke kanan. Dan jugak boleh perhatikan warna-warna dia tak keluar langsung dari border... walaupun tak searah.
Selama satu setengah jam, Aina duduk diam kat tempat dia dan mewarna. Aina sangat unik bagi teacher tu sebab dia tak macam kanak-kanak seusia dia yang pernah dia ajar... Aina sangat fokus, sangat teliti dan tahu apa yang dia nak. Kellasss anak mak kannnn... hahahaaaa.. kat umah boleh tahan tak reti duk diam, kat sekolah memang ko jadik sangat sopan santun ye noksss... sabau jek laaa... :P
Tak ada masalah dengan 'kekreatifan' Aina tu... mungkin akan susah sikit nak ajar dia mewarna dengan satu warna.. tapi yang pasti Aina mesti akan suka mewarna ikut tone warna nanti.

Saya rasa kelas ni akan menyingkap satu-persatu karakter Aina... and I am so excited to know more!!! Whatever it is... Aina, I'm proud of u my dear.... :)

** Just for note :
Untuk pendaftaran Aina di Global Art Class ni, total bayaran ialah RM 362 including:
1. Yuran bulan pertama - RM 70
2. Workbook - RM 45
3. Registration fee - RM 50
4. Deposit - RM 70
5. T-shirt - RM 28
6. Apron - RM 16
7. Bag - RM 28*
8. Pensil warna 36 btg - RM 17*
9. A3 Folder - RM 26
10. HB pencil* + eraser* - RM 2
11. Handicraft (clay-art) - RM 10
(Yang bertanda * adalah optional)

**Yuran bulanan ialah RM 80 sahaja...


11 comments:

Saudah Salleh said...

Good job Aina.

cc said...

mmg kelesss kak!
unique gituh ;)

IntanSham said...

thank u auntie saudah .. kata aina

CC... unique.. terbeliak mata hakak tengok dikkk....hahahahaaa

ummiLIN said...

suke suke suke.... :)rase cm nk join gak, hahaha

Unknown said...

apple kaler-kaler la cantik kan aina. acik suka!

IntanSham said...

yer ummi... saya pun rs nak join kelas tu... tp ai malu...hahahaaaa.. xpe laa.. nnt sok aina da pandai, suh dia ajar ibu jek laa...:P

ZZ... tu laa yg dia ckp kat aku nyahhh... epal warna-warni laa cantikkkk... :P

knv said...

great job to both of you. ni lah masa nak cungkil keluar semua bakat2 terpendam.

yuran pun tak mahal sgt. best!

IntanSham said...

kak non... yer btolll... hrp2 cikgu seni aina masa sklh nnt x stress mcm cikgu seni yg ngajo mak aina dulu... hahahahaaaa.... yuran bulanan mmg tak brp mahal, ok laaa... nak start tu je..tp still ok kot. art class kt kl camne price dia ek?

mamaDhea said...

drp cth epal kalerful tue, nampak mcm aina ni very organize mcm mama dia jugak.. ;)

IntanSham said...

err nyah, aina lebih organized dari aku sebenarnya... hahahaaa

mamaDhea said...

ahaaaaaa.. ko tunggu dia beso lagik sket.. siap laa ko palk kena bebel letak buku resepi sepah2.. :P