Wednesday, December 15, 2010

Sibuk Ke???

Sekembalinya saya dari bercuti (ayat tak bley blahhhh), saya rasa agak sibuk. Dengan itu blog adalah terabai sekejap. Tapi masih curik-curik masa blogwalking kat blog kawan-kawan. Kalo sempat tinggal jejak, saya tinggal...

Macam sibuk benau je??? Kata cuti skolah.. apa aje laaa yang ko sibukkan labuuuuuuuu???...
Hmmmmm.... Masa lapang sudah menjadi tak berapa lapang. Sebab menguruskan persekolahan Aina. Tahun depan, saya tukarkan Aina ke tadika lain sebab saja nak tuko angin.. heheheheeee..... Then kat tadika baru nih, ada pra-tadika untuk murid 5 tahun sepanjang Disember ini. Motif untuk membiasakan anak-anak yang belum pernah bersekolah. Tapi Aina dah pernah sekolah. Motif saya hantar jugak... biarlah... at least terisi jugak masa dia. Lagipun bukan lama mana... sehari 2 jam je.

So keje saya hari-hari ialah. Bangun, prepare breakfast - yang ni wajib, sebab sekolah Aina tak sediakan makan, jadik kena bawak bekal untuk dia. Then bagi anak-anak dan laki makan. Then siapkan anak-anak. Pukul 8.45 biasanya berdezuppp ke Pasir Gudang (PG), which is about 15 minutes to reach there. School Aina starts at 9 am. Then sementara tunggu Aina balik, saya merayap-rayap sekitar PG atau lepak umah mak saya.. malas nak balik Seri Alam. Pukul 11 fetch Aina, balik... baru laa ada masa lepak sikit. Atau kemas-kemas dapo yang tak sempat nak kemas pagi tu. Then, kena pulak masak-masak untuk lunch... Gitu gini... fuhhhh... memang full hari-hari saya... :)

This week, daftarkan Aina ke Art Class... nanti saya citer pasal tu di lain entri...

Di samping short (shortkah?) update mak this morning, saya nak tempek skali brekpes pagi nih. Inspired by my friend.. Ann, yang makan ini @ Thristle Hotel, PD. Dia kata simple menu ni cost about RM30++.. Tapi buat sendiri?? Saya tak kira, yang pasti murah laaa pasal banyak bahan yang memang ado kat dapo den.

Bahan-bahan...
Baguette, Tuna Mayo, Garlic Spread and Shredded Mozarella


Cara-cara...
Sapu garlic spread, then tuna and lastly taburkan cheese.
Bakar dalam oven bersuhu 200 degree selama 10 minit.



Regunya ialah potato salad.
Potato salad : rebus kentang sampai empuk, gaul dengan mayo & thousan island
Sprinkle sikit oregano (kalo takyah pun takpe)
Sedap dimakan dan sangat mengenyangkan okehhhh...
:)



Ok... got to go... dah pukul 8.10 a.m, tapi anak-anak dan diri sendirik pun lom mandi. Chiow frenzzzzzzzzzzz.....



4 comments:

Sally said...

sedap ni..akak memang suka resepi yg jenis campak2 ni..senang jer tgknya.

knv said...

Thristle ke thistle? baik ko cakap betul betul! muahhahhahah!

(sekian dari saya yang takdak insuran)

IntanSham said...

kak sally mmg senang... campak2, buang dlm perut...burpppp... Alhamdulillah... LOL

kak non.. keji tawwww... pantang salah eja... nyampah aiiii... wakakakakaaaaa

Anonymous said...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel