Friday, December 31, 2010

A Good Start....

Permulaan tahun baru dengan tugasan baru, tanggungjawab baru dan semangat baru. Alhamdulillah... setelah pembahagian tugas diterima, nampaknya 2011 memberi saya ruang untuk menyempurnakan tugas dengan lebih teratur, insyaAllah. Memandangkan tugas-tugas sampingan adalah tidak terbeban banyak di bahu saya, dan tugasan mengajar juga adalah paling sangat-sangat kurang waktunya berbanding dengan masa lalu, saya rasa kiranya saya boleh menumpukan sepenuh perhatian terhadap kelas-kelas yang akan saya ajar.

Selain dari menggantikan satu kelas guru yang bersalin untuk subjek Sains, saya juga diberi tanggungjawab untuk mengajar dua kelas lagi subjek Sains dan BI. Kelas-kelas yang saya dapat pun adalah atas permintaan saya dan tak disangka-sangka diberi kepercayaan oleh GPK... sangat berterima kasih kepadanya. Juga diberi pelepasan dari mengajar Tahun 6 untuk pertama kali... :)

Dengan permulaan yang saya kira amat baik dalam sejarah perkhidmatan saya setakat ini, saya berdoa semoga akan dapat mengajar dengan lebih efektif dan berdedikasi. Dapatlah kiranya saya memberi tumpuan 200% kepada kelas-kelas yang saya ajar, dari segi penyampaian ilmu, perhatian kepada murid-murid juga penyemakan buku murid.

Saya juga telah menempah ini, bagi tujuan penyemakan buku/hasil kerja murid.


Cop semakan buku murid.. sorry agak blur gambarnya.
Ada nama saya selaku Guru Subjek dan ruangan untuk tandatangan ibubapa.


Rasionalnya ialah untuk memastikan ibu-bapa juga terlibat dalam pemantauan hasil kerja anak. Walopun mungkin nanti ada jugak yang cuma bagi tandatangan saja, saya kira akan ada juga masanya untuk mereka melihat apa lah hasil kerja yang mereka tandatangan tu kan? Harapan saya juga agar ini dapat mengurangkan masalah murid tak siap kerja dan sebagainya. Kerja rumah kena ada, sebab kalo takde nanti parents jugak yang bising... hehehheeee... :)

Semoga apa yang saya harapkan untuk kerjaya 2011 ini akan dipermudahkan perlaksanaannya. Semestinya saya tidak sabar-sabar lagi hendak memulakan sesi persekolahan baru ini. Semoga ilmu yang bakal disampaikan memberi manfaat kepada anak-anak murid saya kelak... :)

Selamat kembali ke sekolah wahai guru-guru....

Opppsssssssssss sebelum tu, sebut pasal tak sabar nak ke sekolah, tengok gelagat budak-budak ni.... :P

Sape yang patut ke sekolah sebenarnya nih????
Budak kenteng tu dengan tak mandi pun sebok amik beg possing ngan kakak... :P




'Mum's cook is the best'
Model lunch box free by Sustagen... :P



Possing laaa ikut suka korang noksss... hahahhahaaaaaaaa





Ready to go.....................



Aina has started her new school yesterday. Actually for almost the whole of this month, pre-school for 5 year kids. Eh... tetibe speaking mak... muakakakkaaaaaaaaaaaaa....
Semalam kire start sesi persekolahan Aina lengkap beruniform. Hari ni pun pi skolah lagik walopun orang lain cuti sebab tadika dia KIV cuti tu until 21/01 nanti, nak cuti Thaipusam lama sket laa tu... sukati jek.. hahahahhaaaaaaaaaaaa.... Tahun baru, tadika baru untuk Aina. Tadika Pintar Bistari @ Pasir Gudang.

Budak yang frust pasal kena tinggal dengan kakak dan abahnya.... :P


Ok babes... Hari ni cuti, mari kite kemas rumah... :))



6 comments:

sayangsayangibu said...

selamat kembali ke sekolah cikgu dan anak anak... ;p

maya amir said...

mase baca mule2 tu, ayat penuh ilmiah.. kagum aku baca, mcm bunyi betul2 cikgu.. bile ayat yg bawah, cikgu dah mula kuar bahasa pasar..kehkehekeh...

Sayang.Ibu said...

sayangsayang ibu.. TQ... :)

Maya.. tu laaaa... aku kadang nak gak buat ayat2 bombastik mcm tu kan... tp being me, aduyaiiii.... x bley blahhhh aaarrrr... kalo ko nak tau, ayat2 permulaan adlh aku di sekolah, tp ayat2 di bwh merupakan aku di luor pagar sklh. split personality kah? wakakakaaaaaaaa

mamaDhea said...

ekeke.. welkam back to skool sikgu intan!

eh beb, aina still dok lam carseat lg ke?

Ealyie said...

Maya,
minah ni mmg ada split personality problem.. lagi2 bila jumpa hakuu!!!! hancussssss... ngeeeehhhh! :p

Sayang.Ibu said...

yer sha... aina dgn adik dia still duk carseat.. safety first..hahahahaa

ely... gamaknya kalo ko anto iris sklh kat sklh aku sok, br laa ko leh kenal the other one personality haku... wakaakakkaaaa