Thursday, December 2, 2010

Biler Malas...

Bila malas nak masak dan berjuta kali malas nak jalan-jalan carik makan, maka ini lah yang terhasil...

*

*

*

*

*

*

*

*
Air tangan orang malas...
Nasi Briyani dan Rendang Da
ging...


Eheh... Menu malas ke tu??? Amboiiiihhhh... poyo ke hape ko nih??? :P

Hmmmm... btol... saya masak tu semalam. Semalam adalah hari penat dan malas saya. Pagi saya pi swimming, continue kelas swimming yang tergendala sebab adik saya masuk U aritu. Then lepas kelas, pi temankan adik carik proper baju renang Muslimah. Yang dia ada tu, bukan complete set of Muslimah's. Btw.. Kat Arena ada sale u ollsss... untung adik saya. Dapat laaa less 20%, untung laaaa dari masa saya beli dulu.

Ok berbalik kepada menu semalam. Jangan susah hati bila malas masak. Semuanya jadik semudah ABC dengan adanya resepi rahsia saya ini................

*

*

*

*

*

*
Taraaaaaaaaa... Perencah Nasi Briyani Maggi dan Pes Rendang Daging ADAMI...



Menjadikan kerja memasak time malas menjadi superb mudah. Follow je arahan pada bungkusan, gerenti jadik dan menjilat jari. Korang ingat mak terer sangat ke nak masak nasi briyani??? Siapa kata orang yang tak pandai masak tak boleh prepare menu yang bombastik dan sedap??? Memang penting laaa perencah segera nih ada dalam stok barang dapo. Kalo time terdesak-terdesak, boleh jugak guna.

Saya jugak buat kerabu udang dan tomato untuk menggantikan acar timun.................



Memandangkan saya tak minat langsung pada acar timun mahupun apa jenis acar sekalipun. Tapi makan nasik beryani, kalo takde lauk tambahan yang masam-masam sikit, macam tak syiok gitu. So.. keluarkan apa yang ada dalam fridge... Maka terhasillah kerabu udang yang mebeles!!! Tak matching dengan nasik beryani?? Ahhhh... gasak.... Yang penting seisi rumah suka... :D

Ok.. caucincau duluuu.. jap lagik mak ada swimming class lagik. Eh korang.. mak dah boleh berenang tawww... best..besttt... ahahahhaaaaa.... babai u ollsssssss.... :)



4 comments:

TopsyTurvyMum said...

ko level mana dah nyah??
anak2 aku level tadpole 3 ngan penguin 1 hahaha..
ker ko level kecebuk..kecebuk...gulp..gulp..gulp!
hahaha..

aku pun kalau rajin saje buat2 malas kalau ada instant paste ni...dah sedappp apekejadah nak tunggangterbalik buat sendirik kann??

Sally said...

hehhe..akak kalo berenang tak boleh nyah..orang tengok dah rupa anak anjing berenang dah rupanya..tercungap-cungap..hhehhe

rasa nak cuba gak la menu malas hang tu sempena Jumaat esok..

Fid said...

semalas malas ko serajin rajin aku fullstop!

IntanSham said...

TTM.. aku level dugong berenang.. kata laki aku, aku berenang mcm ikan paus.. cehhhh... aku sentap, apakah dia samakan body haku macam ikan paus ke hape??? wakakakaaa... btol.. btollll... mmg rasanya dah mebeles, kejadah nak tunggang langgang kat dapo lagik? ahahhaaa

kak sally, tu pasal laaa masuk kelas kak ooiiii... hahahahaa... sila cuba kak, senang teramatttt... :)

fid.. ko tgh bekerja nyahhh.. tapi ko tetap 1st class.. pasal hari2 tetap masak, walopun blk opis lmbt.... cayalahhhhh