Thursday, December 23, 2010

Potong Stim...

Potong stim btol.. bila ai nak projek je... ada yg kacau.. asal nak projek je, ada yang terbantut... mencik tawwwwwww... Kalo macam ni, bile laaa projek ai nak sukses? Bile laaaa projek ai nak jadik sedap, lazat dan nikmat macam projek OrangTu.

Ehhh cop... apsal ada orang senyum simpul di depan skrin tu? U ollss tauu ke projek apa yang ai cakap nih. Tak baekkk tawww kalo bersangka buruk. Blog ai ni suci murni. Takde 18sx punye citer... :))

Ini bukan projek kamasutra terlampau yer ahdik-ahdik... Ni projek membusungkan perut juga menambahkan lemak... hahahahaaaaaaaa....

Kesahnya semalam tetibe craving for This. Mula laaa carik seafood pelbagai. Beria ke paso nih semata nak carik sotong dan kupang.. sebab udang ada stok. Sekali.. potong stim btol, merata pusing kat paso... Kupang, nan ado... haihhhh... hampa... keciwa... Tapi tetap kuteruskan perjuangan. Balik umah, tros bersilat kat dapo. Prepare semua bahan. Pastu bukak kabinet carik spagheti. Haihhhhhhhhh... Lagi sekali potong stim!!!... Spagheti udah tinggal seciput sajorkkkk... Hampa lagik. Rasa macam baru je beli, tp da tinggal sikit banget rupanya...sobsob... Takpe laaa, korek punye korek jumpe pasta nih jer... apakenama pasta nih, mak lupa... wakakaaaa.. Maka jadik laaaa seafood pasta yang tetap tak kena di tekak mak. Orang nak spagheti... huhuhuuuu





Pastu... tak tau ler apakes haku terlebey rajin semalam. Tak cukup mempasta... tetibe gediks jugak nak try KekNi pulak. Sebenonya dah lama tak membaking, maka bila tengok bahan dah ada semua... maka tanpa segan silu, ai pun membuat hantaran percuma secara kaki terjongket satu persatu bahan kek dalam satu bekas sehingga habis semuanya. Eh... macam pernah ku baca ayat itu, tapi di mana yaaaaa?? :))


Bahan-bahan kek setelah hantaran percuma dibuat....


Akhirnya..... setelah berpeluh ketiak membuat servis berganda terhadap bahan-bahan tersebut, maka terhasillah iniiiiiiiiiiiiiii....


My first Moist Orange Cake...


Serius, belum pernah seumur hidup buat kek oren nih. Suka giler bila dapat resepi senang macam yang TTM bagi tu. Sedap kek ni, moist. Sebijik kek di atas, separuh sudah disedekahkan kepada orang-orang bertuah yang terpilih. Separuh lagik buat minum petang semalam... Licin habesssss... Aina dan Ainin makan banyak... sukaaa giler diorang. Ah yer laaa... memang laa, anak mana yang tak suka mak dia masak kannnn... :P
Rasa nak buat lagik laa kek ni, pasal tak puas mentekedarah... kahkahkahhhhhhhh

Anyway, thank you very much topsyturvymum for the recipes. Berasap-asap dapo mak semalam hasil pengaruh ko nokssssssssss.... :)

U olls try laa kek oren nih, sambil pejam mata pun boley buat pasal senang NM... heheheee

3 comments:

TopsyTurvyMum said...

wakakaka..

Nyahh..patut tayang sekali masa ko buat hantaran percuma kaki terjongket tu..
pasta memang tak kena la Nyah ngan resepi tu..spagetti jugak yg bestt! buat basah2 sket perghhh!!

Aku baca komen ko tgh malam masa aku bangun nak isyak(isyak dekat kul 11..tak larat aku nak tunggu, tido la dulu)pasal ko buat kek oren, tetiba aku terus gi dapur cari serdak2 kek oren aku...siot betul! hahaha

Sally said...

emm..tekak ni rasa nak merasa jer kek tu la..tak nak ke buat lontaran kesini skit!!!..hhehe

Sayang.Ibu said...

TTM..aku takot nnt org takot nk makan kek aku kalo tengok aku buat hantaran peruma tu...wakakkaaaaa.... btol laa nyah, amat kurenggg pakai pasta. tp apakan daya smlm spagheti aku da tggl sikit sgt. len kali harus ku try guna spagheti. eh, aku pny n3 pagi ni br publish nyahhh.. :P

kak sally, ok.. ai buat lontaran, u sambut yer... hahahaaa