Friday, July 30, 2010

Kursus Jarak Jauh...

Diam tak diam dah banyak jugak resepi yang saya kopipes dari SifuDivaDeVass yang sorang nih... tapi belum banyak laa yang saya dah cuba. Ada yang mak angkat tangan surrender, tak mampu nak try... muahahhahaaaaa....

Tapi melihat resepinya yang Vadevasssss ini membuat saya tak bley tahannnn. Walaupun malam semalam ada solat hajat kat sekolah, saya balik tengahari... terus keluarkan bahan-bahan dan membuat lontaran sexy ke dalam BM yang sentiasa sedia berkhidmat itu.

Bahan-bahan yang dilontar...
240ml air
2 tbsp olive oil
1 tsp salt
1 cup wholemeal flour( tak pakai)
2 cups bread flour( Aku pakai 3 cups bread flour jer)
2 tsp yeast

* Program : Pizza Dough

Untuk Isi Perut Calzone...

Segala tok-nek bahan yang saya jumpe dalam dapur saya guna...
Bahan basah utama yang saya guna ialah udang & sosej...
:)


Setelah diletak bahan-bahan..dah rupe macam mini piza pulop... :P


Ehemmmmm... Sifu, okey tak ai punye kelim nihhh??
Kalo Mak Jah tengok ada can tak jadik menhantu anak angkat???
:))


Calzone sedang dibakar dengan penuh gaya di dalam BM merangkap Oven... :)



Setelah siap dibakar...
Tembam menggoda... :))



Sesi possinggggg yang seksis.... :P



Entah kenapa rasa nak possing macam nih pulak... :))
mati laa haku kena sekeh ngan cikgu pasni



Puas hati acik dapat buat calzone nih. Sedap gilorrrr korang tau.... Mak Cik Odah siap saspek respek ngan ai tawww.... muahahahhaaaaaa

Apapun, TTM... thank u sangat-sangat sebab lately nih ko rajin bagi tutorial. Kira aku nih amik kursus masakan jarak jauh secara maya laaa ngan ko nihhhhh.... Jangan ko mintak yuran ngan haku pasni ye, pasal haku tak cukup duit... mana nak beli brooch lagik, mana nak beli tudung ariani lagik, baju raya, kasut raya, baldi raya, beg baldi... haisshhhhh...
Anggaplah segala tutorial ko tu sebagai amal jariah untuk menambah saham akhirat ko... :)
Lepas nih teruskanlah usaha murni ko memberi tutorial yang terdaya dibuat oleh pengupas bawang dan pembuat cekodok seperti aku nih.... kahkahkahhhhhhhhhhhhhh.... Thank u laling, ailebiu lahhhh... :)



4 comments:

TopsyTurvyMum said...

Huwaaaaaaaaa!!

Huwaaaaaaaaaaa!!

Keji hang Nyah saje tayang kelim tuu..
mak tak puas hati!
Dgn ini ko telah merobek2kan hatiku!!

wakakakaka..
pasni ko kena kasi kursus jarak jauh kat mak plak camne nak kelim tu..mak jah ajar depan mata aku bengap, mana tau jarak jauh aku pandai..haha

Syabas Nyahh!! Meriah isi alam calzone ko.
Eh...ko bagitau Mak hangkat aku tu tak resepi ni dari pembuat dodol derhaka??

Fid said...

27 nov aku ke Johor
paham paham la senirikkkk

ina said...

hhahahaha....intan aku dah terjebak ngan ko nie..esok lusa nak try uat calzone nie lak...bestnyer ada BM...

cc said...

pehh jeles btol la org ado BM nih! nak jugakkk satuuuuu >.<

bila la nak rasa hasil air tanganmu ahkak? ;p

btw, sy tukar link blog: yp2kl.blogspot.com