Sunday, August 15, 2010

Juadah Apa Semalam?

Semalam kalian berbuka hape? Saya masak untuk sendirik punye makan. Heh.. adalah heran dengan diri sendirik. Sorang-sorang mau bukak pose pun gigih lagik masak. Bukan kes rajin terlebey, tapi kes malassss yang banyak. Malasss nak kuor pi beli makanan dengan bawak dua orang budak comel kesayangan saya itu. Jadi terpaksa laa merajinkan diri masak jugak... :P

Okey, semalam saya masak daging goreng dengan sardin tumis. Saya masak sardin tumis macam yang hubby suka. Tumis bawang ngan lada cili, then masuk sardin. Sedappppp... Tiba-tiba teringin nak makan sardin macam tu. :)

Ini daging goreng yang sangat sempoi cara masak dia...


Rezeki bulan Ramadhan. Tiba-tiba mak ayah saya datang, hantar pengat labu, bubur lambuk (masjid punye) dan rebung masak lemak putih. Syukur...syukur.... :)


Pengat labu, rebung lemak putih dan sardin tumis saya...


Fuhhhhh... makan sendiri masak adalah nikmat dunia yang paling besttttt. Gengdang gendut tali kecapi, kenyang perut sukak hati... lalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Akhir kata, nih gambo 2 orang budak yang selalu menguruskan pahala puasa saya... Hadoiii laaaaaaaaaaaa.. sabo jek laaa saya nih

Adik, kakak... jangan laa asik buat perangai je, kang ibu puasa dapat lapo ngan haus jer... pahala nan ado pasal asik nak marahhhh aje. Bulan puasa takde hantu, tapi haku jek laa yang asik naik hantu....... huhuhuhuuuuu... :P





3 comments:

sz | m.s.s said...

wahhh meriah juga lauk pauk yang ada tu...rezeki rezeki rezeki... :)

Zety Zin said...

sambal sardin tu nampak marveles la beb! best best.

Sayang.Ibu said...

sz.. tu laa rezeki bln puasa kannn.. melimpah ruah

ZZ.. sambal sadin mmg mabeles nyahhh... ahahahhaaa, pembukak selera pun ye gak