Wednesday, August 25, 2010

Iftar Terindah...

Setelah 15 Ramadhan berlalu, semalam merupakan iftar terindah untuk diri saya sepanjang Ramadhan tahun ini. Yelah... korang kan dari 1 Ramadhan dapat berpuasa dan berbuka dengan suami tershayang kan, mak baru semalam dapat berbuka puasa bersama walopun tak puasa :P
Semalam suami saya telah selamat tiba di rumah dan sempat berbuka puasa bersama-sama.

Semangat sungguh saya memasak semalam. Saya masak apa? Semalam tekak adalah sangat teringin nak makan mee bandung muo. Maka balik skolah saya pun menyerang Tesco untuk carik bahan. Ingat kat Tesco ada laaa udang ke sotong, tapi nan adoooo... huhuhuuuuu... Hampa, tapi sebab kepala tak bley nak tuning tuko resepi maka selamat lah mee bandung mak berlaukkan haiwan buaya darat seperti daging dan ayam sajork. Jadik laaa noksss... buat mengisi tembolok yang teringin beno nak makan.. :P
Takpelah, saya berazam nak buat lagik mee bandung nih nanti, ujung minggu kalo balik kampung incik suami boleh lah beli udang dan sotong fresh kat sana.

Resepi saya kopipes 100% kat SINI. Memang sedap gilor... Tapi, harap mahap hari ni gambo nan ado. Tak sempat saya nak amik gambo sebab semalam kan, tiba-tiba tanpa diduga, dari sepatutnya iftar berdua-duaan, menjadi berlapan-lapanan... Mano datang lagik 6 orang tuuuu??? Abes, semalam dah tiba masa berbuka ada mamat-mamat yang buat keje betulkan pagar umah saya tak balik-balik lagik. Dah nama pun bulan puasa, takkan pulak nak buat bodo je kan? Harus lah kami ajak diorang berbuka sekali. Nasib baiklah saya memang masak lebih. Ingat lepas berbuka nak hantar ke rumah mak saya sikit, tapi nampaknya takde rezeki diorang... jadi rezeki orang lain. Tak apalah... lain kali saya buat mesti bagi mak ayah saya pulak. Tapi memang senang hati bila mee bandung habis licin dimakan... suka btol saya... ah ah ahhhhh... :)

Jadi, hari nih nak masak apa pulak yer? Hmmmmm.... Dalam hati teringin pulak nak makan soto, tapi macam tak sempat nak buat rasanya hari nih. Esok kot. Eh korang nak masak apa arini???? :)



4 comments:

Rizziela said...

Sedapnya mee bandung muo

JaNnAh said...

huwaahhhh.. untungnya smpt gak bebuka ngan cik abg yek intan.. laki ahkak ptg raya pertama agknya baru sampai rumah.. huhuhu.. x merasa la nk cium tgn laki pg2 raya.. adussssssss... sedey la pulak!!

~Umi.Sufira~ said...

wah dah balik dah yer.....:)

Sayang.Ibu said...

rizziela, cubaan pertama buat, nasib menjadi.. hehehehee..

jannah... takpelah, at least raya nnt ur hubby ttp ada..

mimi.. dah balik dahhhh... yiieeehaaaaa...:P