Saturday, December 27, 2008

Motor Pam Baru...Yayehhhh!!!!!!!!!!!!!!

Masih ingatkah entri saya yang INI ??? Rupa-rupanya ketiadaan let down itu ada kaitan dengan pam saya. Saya menyedari, sejak Aina menjatuhkan pam ini tanpa sengaja, bahagian sambungan tiub ke motor pam (nampakkah yang saya empatsegikan di dalam gambar ini...???), apabila saya on kan pam, ianya akan terkeluar dan termasuk mengikut rythm pam tersebut..huhuhuuu...dapatkah anda bayangkan apa yang saya maksudkan ini??? Cubalah untuk memahami ye kawan-kawan @ buat-buat paham sahaja...terima kasih...:)Apabila let down tidak juga menampakkan bayangnya sepanjang sesi pengepaman, maka saya mula resah gelisah dan percaya jua bahawa pam ini ada masalahnya dan pastinya bersangkutan dengan perkara yang saya sebutkan di atas itu. Maka apabila singgah di KL tempoh hari dengan niat saya yang satu, ingin ke pusat servis pam Ameda. Saya telah menelefon Blessedmums dan telah mendapat alamat pusat servis tersebut di kawasan Setapak. Maka kami telah singgah ke Setapak. Ketika saya menapak ke alamat yang diberikan itu...owhhhh..saya agak kompius kawan-kawan... Pejabat itu ternyata sebuah pejabat construction. Erkkk..sudah kena tipukah saya oleh Cik Angeline ini??? Saya naik satu tingkat lagi....berkunci laa pulak. Maka saya turun balik ke pejabat tersebut dan bertanya sambil tersengih kambing...tempat servis pam ke nih???
Seorang perempuan di pejabat itu menyahut...ye..ye...bos saya supplier pam Ameda. Ouhhh...lega di hatiku...Maka saya pun berurusan dengan Mr Tan.
Hasil pemeriksaannya, ternyata pam saya bermasalah. Suction nya sudah berkurangan dan kerana itulah saya tidak merasai let down reflex. Mr Tan dengan baik hatinya dan tanpa banyak soal menggantikan motor pam saya dengan motor pam yang baru!!!!!!!!!!!!! Yeyeeeehhhhhhhhh............saya banyak senang hati kawan-kawan....Kini saya telah mendapat motor pam yang baru menggantikan motor pam saya yang bermasalah itu. Dan setelah pulang dari bercuti dan mencuba motor pam baru itu, saya merasai Let Down Reflex semula...yabedabeduuuuu.............Sukanya hatiku.... Tak sia-sia lah percutian kali ini yang membawaku ke pusat servis pam Ameda.....:)

13 comments:

Ina Hashim said...

wah ameda ada pusat servis rupanya...akak pon pakai ameda tapi duk pikir gak kalo2 wat hal camne ye sbb pst servis dia kat obersea

sayangibu said...

ada kak...memula kite pon cuak gak,sampai terpikir2 kalo x leh servis pam nih...mcm kena beli pam lain pulak..huhuuuhuuu...maklum laa pam ni laa nyawaku kat skolah. kite ada contact number tpt srrvis tu kak..kalo nak nanti gtau laa...:)

::Umi Sufira:: said...

Wah, blog dia pon dah meriah yer!!hihi...BTW, sambil menyelam minum air la ye jalan2 gi KL harituh...nasib baik dah OK!=D

sayangibu said...

huhuhuuu...tulah mimi, tp x leh tuko lak sepenuhnya...cemana ntah...kena menuntut ngan mimi nihhh...:)

mamaDhea said...

haluuuu...

yeay! dpt moto baru!! eh, saya plak yg terlebih excited.. hahaha..

intan, baru tau awk pakai ameda.. hikhikhik.. masa blom sambar pisa aritu, tertanya-tanya jugak ttg bp ameda nih.. hehe.. klu tau, kita gi test drive kat umah awk aje..

sayangibu said...

tulahhh...setelah ditimbangkire antara ameda & medela, ameda gak jadik pilihan...bulih jek kalo nak testdrive ameda skang...tp pisa best lagi kannnn...:)

mamaDhea said...

huk huk huk.. malu lerr nak gi test drive.. ;)

::Umi Sufira:: said...

Sayangibu, kena tukar template blog ke minima...setting pada blogger nya template..than biarkan je code html yang dah ditambah nih..InsyaAllah jadi!

sayangibu said...

sha..alallaaa..toksah laaa malu..dah tentu laa kite nih dekat dekat kannnn...;)
mimi..tang nak tukar template blog ke minima tu yg x jumpe carik. puas ku godeh dekat setting tu,tp x tau gak cemana nak minima kan ia...huhuhuhuuu....

mamaDhea said...

intan,
minima tu pegi kat page template klu tak silap.. ade satu template tu nama dia minima..

hehe.. sya pon tgh try test gak nih..

sayangibu said...

yeyehhh dah jumpe dah sha...tengkiu byk2...:)

YaN said...

salam.. brp ya mr tan tu charge tukar motor pam ameda tuu? tq..

IntanSham said...

wslm,yan...ms tu still ada guarantee,so FOC