Thursday, December 4, 2008

Kali Pertama...

Pukul 5pm semalam kawan-kawan, dengan debaran di dada bagaikan debaran sehati berdansa yang telah lama tidak saya ikuti, saya telah memulakan pemakaian CD untuk kali pertama kepada adik Ainin. Lihatlah dulu gambarnya...

Lihatlah kawan-kawan, adik Ainin telah memakai CD nya untuk kali pertama. Pada awalnya saya adjust sizenya kepada M size, tetapi saya lihat adik agak kurang selesa dengan size itu, maka saya tukarkan kepada L, nampak lebih fit dan selesa untuk adik. Saya letakkan terus 2 inserts ke dalamnya dan observe bertahankah ia selama 8 jam?

Pukul 1 am, saya bangun untuk menukar CD adik. Observation saya yang pertama.... Ya kawan-kawan, masih kering lagi permukaan CD itu, walaupun insertsnya sudah berat. Observation saya yang kedua...ada kebocorankah??? Owhhhh...nampaknya tiada sebarang kebocoran berlaku di mana-mana. Saya tersenyum senang. Adik pun kelihatan ok-ok saja dengan CD barunya ini.

Wahhh...adik pun sama excited dengan ibu ya...siap angkat baju untuk menayang CD barunya ittewwww....ahahahhahaaaaa

Owhhh...tidak lupa kakak Aina yang tetap mahu enterprem di mana-mana (seperti ibu) yang kelihatan amat gembira melihat adik berCD'an. Cuba untuk pakaikan Aina, tetapi dia tak mahu..beria-ia kata..."Nanak..itu adik punyeee...." Mahu sendiri punyakah??? erkkkk....

Maka kawan-kawan, saya akan teruskan observation saya yang ketiga sepanjang minggu ini iaitu "apakah adik mengalami apa-apa alahan dengan penggunaan CD ini??"...sebelum membuat conclusion. Eceh...macam membuat report eksperimen ketika di makmal aje ibu ini...ahahhaaa...

Sekian cerita adik Ainin bersama CD nyer untuk kali pertama ini...;)

6 comments:

mirah said...

wah sungguh teruja juga melihat ainin dgn cd itu.. dan peha dia yg tembam ut. Semnagat betul dia yea..
ok intan, nnt update lagi yea..
mirah plan nak pakaikan cd juga utk khadijah tp tunggu besar sket, skrg ni masih kecil lagi.. takut cd tu sgt besar dgn badan comel dia tu..hihi..

suhaila said...

wah2 intan....suka tul akak ngan semangat intan,pakaikan ainin CD, zaman akak dulu cd tu di panggil selua getah...tak glam ea..CD lag glam, tapi konsepnye tetap sama. Aini semangat tul ea...lama tul akak tak jumpa dia...em bila nak datang2 umah akak? akak dah nak pindah nie...he he he

::Umi Sufira:: said...

Sayangibu nampaknya sudah tangkap cintan sama CD..hihi..Good luck kay!

~~ciklinn~~ said...

ala comellnyer baby.... bambam2 gerammmm tgok...

linn 1st time tau pasal CD nie...camner dia berfungsi tu...
manalah tau esok2 ada baby balik...

huhuhuhuuhu leh thn yer harga dier..

~ As ~ said...

wahhh nak try la CD.. blh ka kiranya tunjuk ajar dimana nak beli benda CD ini? ,,,hehehe... nak yg sma mcm yg dlm gambar.. uhuhuhu...boleh tak boleh tak? (dari yg sgt mengharap)

sayangibu said...

ahaa mamamirah..pasti akan ku update lagi kerana inilah keterujaan terkiniku...hehhee..khadijah boleh cuba gak laa sbb CD ni ada saiz, dari S, M hingga L.
ye laa kak su, mak pon ckp mcm suor getah masa dulu.tp cd nih daya serapannya lebih tinggi kot. da lama kita x umpa kak ek..nanti laaa akan ku jengah mu jua..
ye mimi..ku udah tangkap cintancintun nih...hehehheee
hai ciklin...kita ni pon br berjinak2 dgn dunia pengCD'an ini. Nanti akan ku cuba review ttg CD ni di masa akan dtg okeh...