Monday, December 15, 2008

Movies...

Malam tadi saya telah menonton filem ini...

Emm...Pendapat saya...Tak sebest mane laaa.........Mungkin sebab saya dah membaca novelnya yang penuh keindahan. Jadi saya terbawa-bawa dengan jalan cerita di dalam novel, sedangkan di dalam filem garapannya tidak seperti di dalam novel. Jadi segalanya nampak kureng di dalam filem ini. Bagi saya sesiapa yang menonton filem ini, bacalah novelnya pula...gerenti berpuas hati dengan kisah di dalam novel berbanding filem.

Mr. Hubby merupakan penggemar action & english movies. Dia memang banyak membeli DVD tetapi saya akan memilih-milih filem mana untuk ditonton dengannya. Almaklum kalau terlalu action genrenya, saya kureng sket lah... Tapi layankan juga kadang-kadang kerana nak temankannya. Apapun saya sangat meminati hasil tangan M. Night Shyamalan. Walaupun selalunya ceritanya agak berat, namun saya sukakannya. Dan yang terbaru..ini dia... The Happening. Memang best dan suspens. Saya sukakannya...rasa nak tengok lagi...:)

3 comments:

::Umi Sufira:: said...

Sayangibu, betullah! ramai orang cakap novel lagi best dari movie dia...ni nak kena cepat2 baca novel dia nih..baru tau keindahan sebenar ayat2 cinta..hihi

sayangibu said...

sangat setuju mimi..cerita dia x best laaaaaa...huhuhuuu

Zety Zin said...

betul3
novel berganda-ganda lagi best

kalau dlm movie aisha nye cam ngengada sikit ek
kalau dlm novel aisha tu cam baikkkk bangat.