Wednesday, December 17, 2008

Eh Pelik Laaa Pulak....?

Ermmm..sehari dua hari ni, saya perasan sesuatu kawan-kawan. Apabila saya mengepam, itu 'let down reflex' tada mari juga. Setelah 20 minit menunggu..saya pun busan juga...walaupun susu tetap keluar, tapi kalo ada let down reflex tentu lebih mencurah-curah kan. Setelah relax sekejap...saya pun manually perah guna tangan bagi mencukupkan amaun susu pada target (cth target 6oz, dpt 5oz). Dan tau tak...ketika saya memerah-merah ittew, saya rasa ada let down reflex lah...wahhh...terus saya on balik itu pam...dan berjaya dapat susu mencurah-curah dan dapat pula melebihi target...Alhamdulillah. Dan itulah yang berlaku pagi ini juga, sewaktu saya mengepam+memerah bertemankan blog kawan-kawan ini...Bagi saya pelik laaa pulak kan nape camtu??? Atau tak pelik sebenarnya...huhuhhuuuu...Oh ya..pam Ameda saya masih dalam keadaan biasa suction nya...tak ada masalah dengan itu pam...Tapi tak kisahlah cemana pun..janji susu lumayan hasilnya...:)

5 comments:

::Umi Sufira:: said...

Owh saya sangat takut kalu kehilangan rasa let down reflex tuh...mintak2 la sentiasa ada sampai dah nak wean nanti kan..=D

sayangibu said...

ye btoll mimi...tp kalo baby hisap, kejap je dah ada let down reflex tu. cuma masa pam jer...x tau nape...nanti tengok esok lusa ok ke tak...

Fid said...

adakah pam anda bermasalah..sila cek mana2 bahagian

saya dolu guna avent langsung takda let down tapi susu kuar juga sekali cek itu leher sudah retak tapi....kusedar setelah patah!
hahahhaaaaaaaa

dan dr pengalaman saya yg ciput ni
pam elect or battery mmg kerap masalah nak menjadikan let down ni....sbb depa kontrol bkn kita...
hukhukhuk

sayangibu said...

hmmm...mungkinkah??? dah cek gak tp rasa ok2 saja..tp stuju ngan statement kedua fid itu,maybe cause mesin yang kontrol kot. let see bbrp hari lg nanti..thanx 4 d opinions

CT said...

agree...bila mesin yg control..mmg let down itu kadang2 susah nak dapat...tu yg kene urut2 sket before start pumping...