Wednesday, January 21, 2009

Jatuh...

Ku kan dilanda flu, kepalaku cenoneng, badanku rasa tak stabil saja. Pukul 12.15 tadi aku menapak nak ke makmal komputer. Di sebelah kanan, kusandang bag laptop bersama handbag. Tangan kiriku penuh dengan buku rekod mengajar yang tebal, fail kuning dan dua buah buku teks sains serta pencil case ku. Ketika menuruni tangga, tiba-tiba beg laptopku nak terjatuh dan aku pun kalut nak menyelamatkannya TETAPI................................................................................................................................................................................................................................................................................................

























Aku terjatuh melungsuri anak tangga secara tertonggeng, adalah dalam 10 mata tangga ku redah...huhuhuuuu...Sampai di bawah,kepalaku terhentak ke simen (dan aku rasa sedikit mereng sekarang...) . Depan kelas tahun 1 okehhhh...anak-anak murid ternganga memandangku (anak GB pon ada...uwaaaa).
"e'ehhh cikgu jatuhhhh...." derang kata. Dua orang murid tahun 3 berebut menolongku mengangkat buku-buku yang bertaburan...(terima kasih haziq dan haikal...) dan menghantar ke makmal komputer. Aku rasa blur sekejap sebelum bangun. Kaki kiriku sekarang sudah bengkak...huhuhuuuu..nak solat tadi pun sakit okehhh. Gelangku satu bengkok..huhuhuhuuu....Giler trauma aku. Nasib baik hari ni aku pakai uniform puteri islam yang berseluar, kalo aku pakai baju kurung....entah ghope manalah aku masa tergolek itu. Sakit..aku makin sakit jadinya. Apa nak buat dengan kakiku ini??? Aku takut nak pergi urut. Kalo tak tahan sakit nanti aku p klinik je laaaa...huhuhuuuu...
Hari ini hari yang malang untuk Cikgu Intan...:(

7 comments:

Zety Zin said...

kesiannya cikgu intan.

balik umah sapu minyak noo.

Ealyie said...

beb, pi la berurut.. ko nak aku teman meh la..

::Umi Sufira:: said...

intan sampai jatuh dibuatnya yer..siannya...gilah berurut..tu ely nak temankan tuh!

rizza said...

nak tergelak ade ngan gaya cerita nye hehhe

take care cikgu...

sayangibu said...

zety...thanx yer..blk td ni tuam ngan air batu je pastu taruk minyak, tp bengkak gak

ye laaa beb...aku takut nak urut laa...mesti sakit punye, aku pegang pun dah sakit...tp ko ada tpt urut yg bagus ke?? yg x sakit kalo urut??? ada ke??? gegeggee

cik mimi..sian daku kan...dah laa hubby xde...huhuhuu...nasib baik laa mak ada dekat..:P

kak rizza..mmg lawak pun sbenornye,tp masa jatuh tu x lawak okeh..nasib baik x ada cikgu lain nampak...hadoiiii...ngan anak murid dah malu dah nii

iena hamdi said...

la.... siannyer

sayangibu said...

mlm td dah p klinik,dpt mc 3 hari...