Friday, January 9, 2009

Baby Sling

Mama Ealyie baru saja meminjamkan baby sling nya kepada saya. Saja saya cuba-cuba nak test. Memang berminat nak mencuba baby sling ni, sebab rasa macam lebih mudah dari usung stroller tu.

Hari ini baru berpeluang menge'test'nya ketika berjalan-jalan ke Tesco bersama mak. Mengikut kata Mama Ealyie, dia sangat selesa menggunakan baby sling.. dia kata tak sakit bahu langsung Tapi saya rasa memang best guna sling ni, cumanya kenapa ada sedikit rasa sengal bahu nih? Apakah saiznya tidak sepadan dengan berat Ainin yang bambam itu??? Ainin sekarang dah 8.1kg...apakah agaknya saiz baby sling yang sesuai untuknya? Atau mungkinkah cara pemakaian sling itu tak betul??? Cuba kalian lihat gambo di bawah ini...Abaikan gambo yang agak blur, sebab saya paksa mak yang amikkan guna henponku...geegeggeee

Kena tunggu mama ealyie balik dari kursus nih untuk menunjuk ajar. Kalian silalah bagi pendapat tentang baby sling ini. Saya berhajat nak carik satu sebenarnya.
Tapi kan....mak saya kata saya macam bibik dengan sling ini dan juga tudung ala2 indon ittew...hahahhahahaaaa....... ;)

6 comments:

neeza said...

cara pakai dah ok.. but u should kelepet kan kat shoulder tu - not too spread. Mula-mula pakai memang terasa skit kat bahu, but later rasa best pakai.. :-)

~ As ~ said...

mcm org jawa...pakai kain batik...
a

::Umi Sufira:: said...

Intan pakai OK, cuma nak kena tahan bahu dengan berat ainin tuh..hehehe...sakit badan jugak dibuatnya kot..kekeke..

Zety Zin said...

wah 8.1kg ek? boleh tahan... irma keciikk je. 7 bulan baru 5.6kg.

btw, saya pun bercadang2 nak guna sling. leceh la guna stroller. huhu. plus irma pun asyik nak berkepit jee bawah tiak mama dia. kehkehkeh.

sayangibu said...

neeza, tulah kena try lagi kot..maklum br 1st time try

as..heheheee...jawa kah?

mimi..tulah..hadoiiii...ainin yg bambam ittew mmg trase gak membawanya

zety..senang kan pakai sling. tulah mengenangkan nak usung stroller tu yg susah tu kalo nak beriadah di shopping kompleks...hihihiiii

Anonymous said...

sian michellin ku....x bernafas perut dia tu....adeiiii...x mo la pki mnda tu...x stylo la beb...ekekeke....camana nk shuffle klu pki camni??