Wednesday, January 7, 2009

Bila Berjauhan...

Bila berjauhan dengan Mr Hubby, apa yang paling aku sukai??? Walaupun berjauhan itu sangat menyedihkan, namun di sebaliknya ada kemanisan yang tak mungkin ku dapat jika selalu bersama-sama.

Bila berjauhan, suami akan sering mengirim email. Emailnya panjang, bercerita tentang dirinya dan keadaannya di sana. Juga dalam emailnya akan ada luahan rasa rindu dan sayang pada saya, yang mana begitu susah untuk didengar dari suamiku itu. Almaklum suamiku yang begitu suka kontrol macho, jarang benar nak dengar dia meluahkan perasaannya jika dekat denganku. Bila berjauhan begini, dari emailnya dapatlah dilihat gambaran perasaannya yang sebenar. Email yang panjang, terasa macam orang bercinta laaa pulak...hehheheheee... Kalau dekat-dekat, manalah dia nak meng'email' ku dengan panjang berjela. Aku sangat suka baca email darinya. Selalunya berkali-kali ku baca email itu. Dan bila berjauhan ini juga, bolehlah kuhantar email panjang berjela padanya. Berkisah tentang diriku dan anak-anak. Juga kadangkala bercerita tentang kisahku di sekolah. Di email yang panjang itu juga boleh kuselitkan rasa rindu dan sayangku padanya... Dan kemudian rasa tidak sabar menunggu dia membalas emailku itu... hahahhaaa....memang aku rasa macam tengah bercinta pulak..kemaruk setiap hari membuka email. Rasa hampa jika tiada email darinya...

Jadi sebenarnya...perpisahan itu ada juga manisnya....
Kawan-kawan sila tahan rasa nak muntah ittewww...memang mood blogging saya ketika berjauhan ini sentiasa berwarna merah jambu a.k.a jiwang...huhuhuhuuuu...

8 comments:

Ealyie said...

Biasa la tu beb,
bak kata org dekat bau taik, jauh bau mungerrrrr...ekekeke..

Semoga 'percintaan' korang makin wangi...amin!

::Umi Sufira:: said...

Betul3..hubby saya pon cenggitu kalu outstation....tiap2 hari pon call..mel panjang berjela..kikiki..itulah kemanisan di sebalik kepahitan..ewah!

sayangibu said...

ahahhaaa..ely, nampaknya ko kena suruh laki ko p outstation nihhh..;)

mimi...tu laaa kan, maknanya it happens laaa..best kan bile dpt emel pjg berjela dari si dia...

~ As ~ said...

tak pernah berjauhan dengan hubby lg... tp cam best je entry ni, mcm baca novel cinta... huhuhuhu

sayangibu said...

mrs noel...novel cintakahhh??? ahahahaaa...mmg saya dlm mood perchintaan skrg ini...:)

sayangibu said...

ermmm..comment deleted tu, komen saya sendiri ye...saya terpost komen 2 kali, jadi kudelete satu..ehehhehee

iena hamdi said...

auwww.... jelesnyer.... abang kita tak suka email.. tp tiap2 malam balas2 sms sampai 2 - 3 jam u... hehehe

bila pikir2 kdg2 tu mcm syiok juga dok jauh2... tapi tak nak la ... nak depan mata jugak... huhuhuhuh

sayangibu said...

kak iena..untung bulih sms, kite x leh sms, telefon pon tunggu dia yang call..bukan dpt hari2 pon. jawabnya email jek laa...tu pon nasib baik cik abang tu rajin beremail2, kalo x lagik tensen. tapi mmg laaa kak, entri ini buat pengubat qalbu jek..sememangnya i tak rela berjauhan u....huhuhuhuu