Tuesday, October 19, 2010

Hidup Terasa Begitu Bermakna Bila.....

Sejak akhir-akhir ini, hidup terasa begitu bermakna bila adanya ini..............................

*


*


*


*


*

Tempat sidai baju bertutup di belakang rumah...


Dengan itu.....
  • acik buleh menjemur baju tak kira waktu, siang, malam, ujan, panas... bila-bila pun boleh!
  • acik tak payah lagi berebut-rebut berlari nak angkat baju bila hari ujan!
  • acik boleh tinggal je baju berjemur masa pi keja, balik keje baju dah kering!
  • acik boleh sukati bila masa nak angkat baju, ikut rajin.. malam sidai, esok kering dah angkat. Ikut malas, angkat laaa bila-bila pun... :P
  • laman umah acik lapang laaa sikit tanpa hiasan baju-bajuan bergantung.
  • acik tak perlu malu-malu cover line nak jemur baju-bajuan dalaman.. *wink*
  • acik tak payah sibuk-sibuk nak tutup aurat masa nak jemur baju pasal jemur kat belakang umah yang bertutup.. :)
Owh.. pokoknya acik memang sangat suka dengan tempat sidai baju baru acik nih. Hasil idea encik suami dalam projek reno umah aritu. Sangat efisyen untuk isteri yang femalasy berkerjaya seperti acik nih...

Kat atas siling tu, guna siling cerah macam ni supaya cahaya matahari tetap masuk dan keringkan baju. Takde masalah baju bau masyemmm... :)


Ok.. tetiba ngantuk.. nak tido... acik publish entri ni kul 8 pagi hari Selasa... :D




4 comments:

sw33tdarling said...

i loikee... mmg dah lama teringin satu ampaian yang tak melibatkan balkoni ku nan indah...

Sally said...

kita pun suka...acik jgn marah ya..sebab hangging tu mcm terbalik jer pasangnya..rumah kita ke bawah..

err: adakah encik suami ku dah silap pasang?..:p

Sayang.Ibu said...

sweetdarling.. mmg btol, sama ngan saya..rs lebih organize mcm ni

kak sally.. mmg cekap..hahahahaa... mmg sengaja dipasang mcm tu sbb ruang yg x brp luas...

Zety Zin said...

menarik idea ni nyah!